A franchise fogalma

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s?

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Franchise képzés 2.0

Június 4., 11.

Visszatér Európába a Wendy's

Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.

Franchise Szövetségek és Szervezetek

A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.

A háziállat-szektor felemelkedése

Évről évre növekedést mutat a kiskedvenceket támogató piac, legyen szó ajándékokról, étkeztetésről vagy technológia innovációról, az állatartókra építve egyre több új biznisz jelenik meg.

Kávézómárkák Magyarországon

A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.

Az egymilliárd fontos határ

Szédületes iramú expanzió, 22%-os növekedés az értékesítésben és éleződő verseny a Starbucksszal – a Costa Coffe 2012/13-as üzleti évének mérlege.

Amikor nem csak a profit számít

2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.

Így képzeli el a KFC a jövő éttermét

A tavalyi év végén az amerikai franchise óriás bemutatta a következő generációs éttermét, a koncepció a „digitális élményre” helyezi a hangsúlyt. De mit is jelent ez pontosabban? Kigyűjtöttük a jövő gyorséttermének legérdekesebb vonásait.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok?

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

Mi is az a szellemkonyha?

Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?

A világ első franchise zenekara

Új dimenziót nyitott a Rednex a turnézásban: egyidőben akár több kontinensen is hallhatjuk élőben a Cotton Eye Joe-t.

A franchise-ról

Sokáig lehetne beszélni a franchise üzleti vonzatairól, a lehetőségeiről és kockázatairól, a mérvadó statisztika szerint a partnerek mindössze 5%-a megy csődbe, ami piaci viszonylatban kiemelkedőnek számít. Azonban van emberi oldala is, hiszen a franchise legalább annyira szól a kapcsolat teremtésről, mint a pénzügyi sikerről.

Profil váltás a Starbucks-ban

A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.

Az innováció dilemmája

Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.

Családanya és sikeres vállalkozó

A KiwiSun hálózatához való csatlakozás remek lehetőség kisgyermekes családok számára is, melyet jól bizonyít Viktória, a mosonmagyaróvári franchise partner példája.

Hogyan válasszuk ki a legjobb franchise partnereket és építsünk sikeres hálózatot?

Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?

Franchise típusok

A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.

Nyiss saját infrastúdiót!

A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.

Hogyan indíts saját vállalkozást külföldi mintára?

Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?

Milyen személyiség kell a franchise-hoz?

Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.

Asztali szerepjátékot készített az amerikai gyorsétterem

Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.

Megvalósult amerikai álom Szlovákiából

Matej Varga öt Subway éttermet működtetett Pozsonyban, és ő építi a brandet Szlovákiában és Horvátországban. Milyen előnyöket nyújt a multi-unit franchise, és miért könnyebb egy "nagy márka" égisze alatt dolgozni?

Franchise képzés indul!

A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.

Miért vallanak kudarcot a vállalkozások?

Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.

Mennyibe kerül egy franchise partner?

Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.

Miért lesz egy hálózatból franchise?

Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával.

7 érdekesség a franchise-ról

Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?

„Szerelem volt első látásra”

Az egyre növekvő Tucano Coffee franchise új színt hoz a kávézók piacára. A minőségi termékek mellett az egyedi arculat is hozzájárul a befektetés gyors megtérüléséhez.